Fläskiga böter

Jajjemen, så har man åkt på första boten för att man råkade glömma bälta sig i bilen. 1500:- spänn, och Linda fick en också. Alltså ska vi punga ut med sammanlagt 3000:- innan denna månad är slut. Suger ganska fint faktiskt.
Fruktansvärt otrevliga poliser som inte hade ett dugg bättre för sig än att jaga oss med blåljus för att till slut skriva ut böter.

Igår pratade Linda i sömnen i går natt och det lät såhär...
Linda: Du har inte stått här en timme.
Jag: ???
Linda: Ja, du har inte stått här en timme.
(Sanningen var den att jag låg i sängen o höll på att slockna)
Jag: Nähä, vart har jag varit då?
Linda: Du har varit och handlat och hämtat bilen.
Jag: Vilken bil?
Linda: Ja, men den blå. Volvon.

Jag hade också världens psykdröm inatt. Linda hade bokat en hemlig resa. Vi hamnade i Bulgarien som råkar vara det värsta stället jag någonsin satt min fot på. Vi kommer dit och när vi landar så var piloten full och landar mitt på motorvägen så att bilarna flyger till höger och vänster. Alla applåderar. Våra väskor försvann och det enda jag fick tillbax var en plastdinosaurie.
Vem har någonsin sagt att jag är normal...?


Nu ska jag åka o jobba!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0