Open up, Sandvikenhus

Var ju som sagt o kikade på lägenhet igår. Kombinationen mörk/ljusbrun korkmatta med fläckar i ett obestämbart mönster, rött, grönt, blått och rosa storblommiga väggar, ljusrosa köksluckor, en skitful bård och en skitfulare furupanel i köket gjorde att jag hellre lever mitt framtida liv i en trappuppgång i Björksätra än på Skolgatan. Faktiskt.   

Ringde damen på lägenhetsaffären och försökte beskriva hur överjävligt det faktiskt såg ut, att det var som hämtat från 80-talet och att jag tänkte vägra bo där. Hon gick med på att eventuellt byta ut den kräkframkallande bruna korkmattan, men förklarade glatt att resten skulle inte bli utbytt förrän 2014.

Och som om jag skulle lägga ner en mindre förmögenhet på att rusta en av deras lägenheter när dom är så förbannat snikna själva. Skulle inte tro det!



Kommentarer
Postat av: Sandritska

Sjung en sång Sosia så ramlar tapeterna ner av sig själva :D

2009-09-08 @ 19:58:03
Postat av: Johanna

Soriasis, säg att du vill att besiktningsgubben ska besikta den INNAN du svarar ja eller nej.Han kanske tycker att det ska rustas.

2009-09-09 @ 14:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0