Friday night!

Kusinens son ligger på sjukhus med den beryktade baconfebern. Dessutom har han hjärtfel. Vad jag har förstått av media så är detta ingen vidare kombination. Hoppas givetvis att han blir okej snart.

Och idag fyller Sesame Street år. Det har funnits i 40 år precis just idag. När jag var liten följde jag detta slaviskt. Du vet, solen var gul, vattnet blått och jultomten fanns. Det fanns inga problem i hela världen. Men vem kan ha problem när man har en idol som heter Kakmonstret? Kommer förresten fortfarande ihåg avsnittet där han bakade en pyttepytteliten kaka. Riktig solskenshistoria.
Visste ni förresten att Egypten har en kopia av detta program. Det heter Alam SimSim . Och Afghanistan har kopierat ett annat barnprogram. Deras version heter Talibananer i pyjamas.
Nej, det heter den inte. Men det hade varit roligt.

Annars har jag haft två begravningar idag. En på 80 pers o en på 20.
Ikväll blir det lugnt med tv under täcket. Alltså tv´n på tvbänken och vi under täcket.
Imorgon ska vi på VIP-bandy, käka lite o se när SAIK utklassar Sirius.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0