Slut

Sitter här, nerslagen i soffan o trött som ett slakt. Ska inte göra ett knop på hela kvällen. Jo, eventuellt förflytta mig till sängen o slockna där.

Igår var jag o käkade på ett thaihak med Therese o Johanna. Supertrevligt =) Sen lallade vi runt på stan ett tag, innan vi tubade hem. 

Idag kom Polisjenny förbi jobbet så vi gick ut o tog en sen lunch ihop o surrade lite. Stadig bit det där. Måste nog vara så om man ska fånga skurkar...

Nu har jag halva jobbveckan kvar. Onsdag o torsdag... Primörsallad o pannkaka... Huddinge o Odenplan.

Torsdag... Hemvändning till Viken o till min Lady L. Längtar o saknar.

Ordlista

Stockholm = Ganska stor stad med gigantiska klasskillnader, stressade halvfjollor som enligt sig själva borde befolka jordens yta.

Klasskillnad = Ett gäng dyngfulla A-lagare på en bänk. Fem tomma ölburkar o en trasig spritflaska. En karl 
ropar nåt ohörbart när jag trippar över Medis mot Södra Station kl 06.15 på tisdag morgon.
Versus
Snubben med backslick, Boss-kostym och egen helikopterplatta utanför sin feta villa i Saltsjöbaden.

Vänta, jag fick en vision. Sno ölburkarna av A-lagarna o ge dom till von Öfverklass. Blått tänkande...

Nu känner jag mig som en riktig liten rödstrumpa.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0