Hemma igen

Då var vi hemma igen efter en vecka i storstan. På måndagen blidde det invigning av pride i Kungsträdgården. Det var faktiskt ganska roligt, och massor med folk. På tisdagen var vi på allsång på Skansen. Helt plötsligt börjar snubben bredvid att prata. Han frågade var vi kom ifrån o när han fick reda på det så fick vi stans utlägg om att han minsann var döpt efter sjön i Torsåker. Vilken merit! Han hette nämligen Malmjärn. Oh god!

Resten av veckan bestod av flator, bögar o schlager såklart. På fredagen drog vi till Grönan. Tog en tur med Insane, och det var lite av en besvikelse. 75 galna sekunder kändes som 5. Hade hjärna åkt tio minuter till! L´s jobbarkompis med gubbe o sötnosar till barn kom också ner.

Paraden var ju rolig o se, o efteråt gick vi ut o käkade o drack öl med L´s jobbarkompis nummer två. 

Sen hamnade vi bredvid toan på bussen både dit och hem. Gissa hur trevligt det är o få en pust rakt i fejan av lukten varje gång någon varit där. Nä tack, inför pisspaus på halva sträckan.

O så satt det en tant o virkade grytlappar bredvid oss. Då kom jag o tänka på min skoltid. Syslöjdsfröken Majvor tvingade oss att virka mumintroll. Mumintroll! Jag gav upp efter 5x5 cm och sydde ihop mina virkade centimetrar till något som Majvor döpte till råtta.

Nu blir det ryggläge i soffan o glo på nya Wallander.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0